U obe selekcije koprodukcionog marketa koji se odigrava u okviru ovogodišnjeg izdanja FEST-a, obabrano je po deset projekata. Da krenemo od nacionalne selekcije… Srpski producenti su prijavili 25 projekata na ovogodišnji FEST Forward, a od tog broja je izabrano 10 projekata koji će biti predstavljeni brojnim stranim i domaćim producentima, distributerima, sales agentima, predstavnicima festivala i direktorima filmskih fondova. Na ovogodišnji konkurs mogli su se prijaviti producenti koji imaju dugometražni igrani ili dokumentarni film u bilo kojoj fazi razvoja, a producenti i reditelji svih deset izabranih projekata imaće priliku da usavrše njihovu prezentaciju krozdvodnevnu radionicu u organizaciji Filmskog centra Srbije, koju će voditi Gabrijel Brunenmejer (Gabriele Brunnenmeyer). Gospođa Brunenmejer, koja je i vršila selekciju, specijalizovana je za oblasti razvoja scenarija, pripreme i prezentacije projekata i stalna je saradnica programa Berlinale i Sarajevo Talents, Robert Bosh Coproduction Prize, Baltic Pitching Forum, Euro Connection, Sam Spiegel School, First Films First… Nakon dvodnevne radionice, producenti i reditelji predstaviće svoje projekte u sklopu javnog pitcha, nakon čega će imati jedan-na-jedan sastanke sa gostima FEST Forwarda, sa kojima će razgovarati o mogućnostima saradnje i nastavka njihovog finansiranja. Projekti će se takmičiti i za nagradu od 4.000 EUR (u dinarskoj protivvrednosti) koju dodeljuje Filmski centar Srbije.
Odabrani prijekti u nacionalnoj selekciji:
DO NOT COME HOME, Danilo Lazović i Miloš Ljubomirović (dokumentarni film),
DOMINO EFFECT, Radoslav Pavković (igrani film),
THE HEROES WERE DANCING, Nikola Ljuca (igrani film),
SO HELP US GOD, Slobodan Šijan (igrani film),
SONIA, Marta Popivoda (dokumentarni film),
TETKE / AUNTS, grupa autora (dokumentarni film),
THERE WILL BE HELL TO PAY, Gvozden Đurić (igrani film),
TRAILS OF CHUL, Danilo Bećković (igrani film),
ULTRA MUNZE KONZA, Jelena Maksimović i Dušan Grubin (dokumentarni film),
WITCH HUNTERS, Raško Miljković (igrani film).
Projekti koji nisu prošli na ovogodišnjem konkursu, kao i ostali zainteresovani profesionalci iz oblasti filmske industrije, dobiće takođe priliku da kroz edukaciju unaprede prezentacije svojih projekata.
Što se međunarodne selekcije tiče, situacija je sledeća… Na konkurs Women in Film (Žene na filmu), saposebnim fokusom na igrane i dokumentarne projekte o ženama i/ili koje režiraju žene, ove godine stigla su 52 projekta iz 16 zemalja sveta. Odabir projekata poveren je Elmi Tataragić, selektorki Tamičarskog programaSarajevo film festivala, profesorki scenarija na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu i scenaristkinji čiji je poslednji dugometražni film, The Day That Had No Name, u režiji Teone Mitevski, uspešno prikazan na ovogodišnjem Berlinaleu. Za nagradu od 4.000 evra (u dinarskoj protivvrednosti), koju zajednički dodeljujuEuropean Women’s Audiovisual Network i Filmski centar Srbije, takmičiće se:
THE BLACK WEDDING, Dragan Nikolić, Srbija (dokumentarni film),
CLOSED FOR PUBLIC, Vanja Sviličić, Hrvatska (igrani film),
FORBIDDEN PILGRIMAGE, Ellen Vermeulen, Belgija / Holandija / Francuska (dokumentarni film),
FORTNIGHT, Agnieszka Woszczynska, Poljska (igrani film),
FROM SPACE WITH LOVE, Yassen Genadiev, Bugarska (igrani film),
SISTER, Dina Duma, Makedonija (igrani film),
SON, Ines Tanović, Bosna i Hercegovina (igrani film),
VESPER SEEDS, Kristina Bouzyte i Bruno Samper, Litvanija (igrani film),
WE DIDN’T TALK ABOUT THE END, Mina Đukić, Srbija (igrani film),
ZENIT, Miona Bogović i Anna Hoffner, Nemačka/Austrija/Srbija (docufiction).